Page 93 - پیش نویس چکیده مطالعات آمایش استان
P. 93
مهندسین مشاور شرقآیند سازمان مدیریت و برنامهریزی استان ایلام
شکل -8الگوی کلان ارتباط
استان ایلام با توجه به مزیتهای مکانی و فضای توسعه در دسترس ،ظرفیتهای ویژهای در جذب جریانهای مسافری و ترانزیتی دارد .تلاش ش
.1اتصال استان ایلام به شبکه آزادراه کشور در مسیرهای ایلام-سرابله-حمیل ،زرنه-سرمست و همچنین ایلام-مهران-دهلران-اندیمشک
.2ارتقا سطح خدماتی بخش اعظم شبکه حمل و نقل جادهای استان به سطح بزرگراه جهت تسهیل ترانزیت
.3ارتقا دسترسی پرسرعت به سوی مرزهای مهران و دهلران جهت تقویت سهم ایلام از صادرات و واردات کشور
.4کاهش طول مسیرهای صعبالعبور و خطرناک و به تبع آن کاهش زمان جابهجایی و اتصال به کانونها و شریانهای مهم داخل و خارج
.5احداث راههای فرعی بین شهرها با هدف افزایش ارتباطات درون استانی و ارتقای سطح سرویس این راهها در بلندمدت
.6ارائه زمانبندیو مراحل توسعه راههای ارتباط جادهای با توجه به پیشنیازهای توسعه شبکه ارتباطی در جهت هدفمند کردن منابع زمانی
.7اتصال شبکه ریلی استان و به شبکه ملی ،شهرهای مهم استانهای همسایه و بزرگراه آسیایی با هدف جذب جریانهای مسافری و تران
.8احداث خط راهآهن به موازات خط مرزی عراق (خط اتصال مهران-دهلران-اندیمشک) که از دیدگاه ترانزیتی و پدافندی اهمیت دارد
.9توسعه شبکه ارتباط هوایی استان با تاکید بر محور فعالیت و شرایط توسعه هر یک از فرودگاهها
.10توجه به پروازهای کوتاهبرد و میانبرد
.11توسعه حمل و نقل چند وجهیو تعیین کانونهای حمل و نقل چندوجهی و سطحبندی آنها
توسعه شبکه ارتباط ریلی استان به صورت ارتباط این شبکه در دو خط متصلکننده اندیمشک-کرمانشاه و پلدختر-درهشهر صورت میپذیرد .خط
چوار ،ایوان و کلکل و خط ریلی پیشنهادی پلدختر-درهشهر در ارمو و درهشهر ایستگاه داد .همچنین خط ریلی اندیمشک-کرمانشاه ضمن اهداف
صفحه 75 برنامه آمایش استان ایلام ـ خلاصه مطالعات