Page 92 - پیش نویس چکیده مطالعات آمایش استان
P. 92

‫ی و فرامنطقهای استان ایلام است که ناشی از ظرفیتهای بسیار استان در زمینه ترانزیت‪ ،‬به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرزهای فعال با کشور عراق‬
‫عراق شود‪ .‬این دو رویکرد از طریق ارتقا کیفیت راههای موجود و ایجاد راههای جدید در استان دیده شده است‪ .‬یکی دیگر از سیاستهایی که در‬
‫هر یک از انواع حمل و نقل و افزایش همپوشانی آنها باید انجام شود‪ .‬در توسعه شبکه ارتباطی استان ایلام (شامل جادهای‪ ،‬ریلی و هوایی) تلاش‬
‫ف و چشمانداز توسعه استان که بر دسترسپذیری (توسعه دسترسی درونسیستمی) و ارتباطپذیری (توسعه ارتباط به محیط پیرامون) تأکید تؤامان‬
‫ینالمللی حملونقل کالا و مسافر و در سطح دوم‪ ،‬توسعه ارتباطات دروناستانی میان کانونهای سکونتی ـ فعالیتی با تأکید بر ارتباطات افقی مورد‬
‫یدورهای ارتباطی منتهی به آن دارای اهمیت بالایی هستند‪ .‬با توجه ساختار شبکه ارتباطی ایلام پیوندهای کرمانشاه به سرابله‪ ،‬ایلام و مهران بسیار‬
‫خواهد کرد‪ .‬در سطح دوم پیوندهای جنوبی استان بسیار تقویت شده است‪ .‬محور اندیمشک به دهلران و مهران این نقش را ایفا خواهد کرد‪ .‬همچنین‬

                                                          ‫به ایلام و سپس مهران ساختار فرامنطقهای استان را شکل خواهند داد (شکل ‪.)7‬‬

                                                                                                                                   ‫طی فرا منطقهای استان ایلام‬

‫غربی را مهیا میکنند تقویت میشوند‪ .‬که از مهترین آنها میتوان به محور درهشهر به آبدانان و دهلران و نیز محور آبدانان به ارکواز و سپس به ایلام‬
‫ان برای دسترسی به سایر نقاط استان میشود و دسترسپذیری را که از الزامات حرکت به سوی چندمرکزی شدن و شکلگیری مناطق همکار است‬
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97